Kurs og arrangement

HMS-kurs for ledere (obligatorisk)
okt.
24.
til 24. nov.

HMS-kurs for ledere (obligatorisk)

HMS-kurs for ledere – høsten 2025

Obligatorisk opplæring i henhold til arbeidsmiljøloven § 3-5

Som øverste leder i en bedrift har du ansvar for å gjennomføre lovpålagt HMS-opplæring.

Dette kurset gir deg en enkel og oversiktlig innføring i lovverket og praktisk HMS-arbeid. Kurset er også svært nyttig for mellomledere og avdelingsledere, og passer like godt i privat næringsliv som i offentlig sektor.

Kurset vil ha en fysisk samling på 2 timer, og en digital undervisning på 2 timer, og er dermed enklere å tilpasse i en travel hverdag.

Du lærer om:

  • Systematisk HMS-arbeid og internkontroll

  • Roller og ansvar

  • Arbeidsmiljø: fysisk, kjemisk og psykososialt

  • Risikovurdering og avviksbehandling

  • Forebygging av sykefravær

Kurssteder og datoer

(med forbehold om endringer)

  • Åsane/ Bergen: 24.oktober, Litleåsvegen 53, Nyborg. Kl. 17:00-19:00

  • Førde: 6. november, Førde Gjestehus, Kronborgvegen 44. Kl. 17:00-19:00

  • Leirvik (Hyllestad): 14. november, Hotel Sognefjord. Kl. 17:00-19:00

  • Høyanger: 24. november, Øren Hotel. kl. 17:00-19:00

Praktisk informasjon:

  • Pris: kr 2 990,- eks. mva.

  • Fakturering: Du vil motta to fakturaer – én fra Agenda Økonomi AS (fysisk samling, unntatt mva) og én fra Sticos AS (digital læringsplattform, kr 1 023 + 25 % mva).

  • Er du tilknyttet Næringshageprogrammet Klar Bedrift, oppgi dette i påmeldingen og du vil få 50% støtte på kursavgiften (kun fysisk del).

  • Oppgi også ønsket kurssted i påmeldingen

  • Kursholder: Tonje Førde Systad

  • Kursbevis utstedes

Har du spørsmål, ta kontakt med Tonje Førde Systad på tonje@agendaas.no eller Tom Peder Jakobsen tom@agendaas.no , tlf. 416 49 357

Kurset gjennomføres av Agenda Økonomi
Digital læringsplattform Sticos

LES MER OG MELD DEG PÅ
Vis arrangement →
Studietur til Balestrand og Kviknes Hotel
nov.
11.
til 13. nov.

Studietur til Balestrand og Kviknes Hotel

Bli med på studietur til Balestrand for faglig påfyll, inspirasjon og fellesskap

Tema: «Meg som leder»

Målgruppe:

  • Daglige ledere og toppledere

  • Mellomledere med ansvar for prosesser og mennesker

  • Medarbeidere med lederansvar eller lederpotensial

Studietur med fokus på ledelse
Å være leder er både krevende og givende – enten du er gründer eller leder i et etablert selskap. I regionen vår finnes mange som har lykkes med å skape arbeidsplasser og utvikle bærekraftige virksomheter. Nå samles vi igjen for å dele erfaringer og lære av hverandre.

Vi får med oss Sigurd Granmark, en av landets mest inspirerende foredragsholdere innen ledelse. Med varme, energi og erfaring fra topplederverden utfordrer han deg til å se deg selv utenfra – og til å ta bevisste valg for ditt eget lederskap.

Ledelse handler ikke bare om resultater, men om hvem du er, hvordan du påvirker andre og hvilke verdier som styrer deg. På denne samlingen får du tid til å reflektere over:

  • Hva er mitt indre kompass som leder?

  • Hva står jeg for – og hvordan viser det seg i hverdagen?

  • Hva slags leder ønsker jeg egentlig å være?

I tillegg til det faglige legger vi vekt på fellesskap, trygghet og gode relasjoner. Gjennom samtaler, måltider og opplevelser i Balestrand bygger vi nettverk og styrker samarbeidet i næringslivet i regionen.



Bedrifter tilknyttet næringshageprogrammet i Klar Bedrift eller inkubatorprogrammet i Kunnskapsparken Vestland kan få opptil 75 % innovasjonsstøtte på turen.

Pris for bedrifter tilknyttet Klar Bedrift: Kr 5 850,- pr person (verdi kr 23 400,- pr pers).

Bedrifter utenfor Næringshageprogrammet og Inkubatorprogrammet er velkomne til å bli med, men må da betale full pris for turen – eller bli tilknyttet et av programmene.

LES MER, SE PROGRAMMET OG MELD DEG PÅ
Vis arrangement →
Førstehjelpskurs med hjertestarter
nov.
17.

Førstehjelpskurs med hjertestarter

Kurset vil inneholde:  

  • Hva er livreddende førstehjelp?

  • Varsling - 113

  • Undersøkelse av syk/skadet

  • Frie luftveier

  • Bevisstløshet

  • Hjerte- lungeredning - HLR

  • Fremmedlegeme i luftveier

  • Hva er en hjertestarter?

  • Sikker bruk av hjertestarter 

  • Vedlikehold av kunnskap 

  • Oppbevaring og vedlikehold av hjertestarter

For de som eksempelvis jobber med elektro kan man tilføre elektriske skader slik at kurset blir godkjent ihht. årlig sertifisering. 
Gi melding om dette i påmeldingen.

Tid: 17.november kl 12:00-16.00
Sted: Vidsyn Næringsbygg, Sløvågen 2, 5960 Dalsøyra

4 timers kurs i Førstehjelp:
Pris for Næringshagebedrifter kun kr 550,- pr person (Verdi Kr 2200)

Påmeldingen er bindende.
Maks 30 plasser, første mann til mølla

PÅMELDING
Vis arrangement →
Hvordan arbeide med Google Ads, Meta og SoMe
nov.
20.

Hvordan arbeide med Google Ads, Meta og SoMe

Hvordan arbeide med Google ads, Meta og SoMe i praksis

Fulltegnet kurs da vi holdt dette kurset i Alver i september. Nå blir det ny mulighet når vi setter opp kurset på Hardbakke i Solund 20. november

Simen Wilberg vet hva han snakker om! Han har bygget opp selskapet Frivannsliv fra grunnen av – uten fancy byråer, store budsjetter eller eksterne eksperter. I stedet har han brukt seg selv, familie og venner i markedsføringen. Resultatet? En merkevare som oppleves ekte, nær og troverdig.

Han har jobbet mye med å “knekke koden” for hva som faktisk funker – og oppdaget at videoer ofte gir mer effekt enn bilder, spesielt i enkle formater som historiefunksjonen. Det trenger ikke være komplisert, og du kan komme langt med en telefon og litt lekenhet.

Linn Dyveke Wilberg i Klar Bedrift har også lang erfaring fra det å gründe bedrifter og bygge merkevarer som har fått solid fotfeste både nasjonalt og internasjonalt. Nå bruker hun denne erfaringen i rollen som forretningsutvikler her i Klar Bedrift for å hjelpe bedriftene med å bygge identitet og treffe sine målgrupper

Og ikke nok med det – Simen og Linn er faktisk søsken! Denne dagen inviterer de til en hands-on workshop der de deler erfaringer!

Under kurset får du både inspirasjon og faglig påfyll – og samtidig får du jobbe konkret med dine egne innlegg og annonser underveis. Slik får du ikke bare kunnskap, men du får teste dette ut umiddelbart i din bedrift.

Med god veiledning underveis skal vi denne dagen hjelpe deg med å:

  • Lage innhold som oppleves ekte og nært med særlig fokus på video

  • Enkle steg for å komme i gang med annonsering på META og Google.

  • Få forståelse for hva en salgstrakt er og hvordan du bygger den opp for å maksimere effekt

  • Finne nyttige verktøy du kan bruke i ditt arbeid med SoMe

I tillegg får du en time med rådgivere fra Klar Bedrift i etterkant av kurset

Dette kurset handler ikke om å kopiere glansbilder, men om å finne en måte å nå ut som faktisk passer deg og din bedrift.


Tid: Torsdag 20. november 09:00-14:00
Sted: Skafferiet, Solund Leilighetshotell


Anbefalte reisemåter:

Båt Eivindvik/Mjømna: Kurset er lagt opp så det er mulig å reise til og fra Hardbakke med skolebåt med avgang Eivindvik kl 07:30 eller Mjømna kl 08:05. Retur fra Hardbakke kl 14:30.

Egen bil med ferge fra Ytre Sula: Ferge fra Haldorneset kl 08:15. Retur fra Daløy kl 14:50.

Egen bil med ferge Rysjedalsvika/Rutledal: Ferge fra Rysjedalsvika/ Rutledal kl 06:45/07:10. Retur fra Krakhella kl 15:20.

Pris: For Næringshagebedrifter kun kr 1375,- pr pers. (Verdi Kr 5500)

PÅMELDING

Dette må du forberede til kurset:

For at du skal få mest mulig ut av workshopen, ber vi deg forberede ett eller flere innlegg som vi skal jobbe med underveis:

1.Innlegg om et produkt eller en tjeneste du tilbyr i dag

  • Velg noe som ikke er tidsavhengig, og som du kan bruke igjen og igjen.

  • Ta med videoer og bilder og skriv noen stikkord eller en kort tekst du ser for deg til innlegget.

2. Innlegg knyttet til et tidsbestemt arrangement eller kampanje

  • Dette kan være et kommende kurs, en kampanje, en sesong eller et arrangement du vil markedsføre.

  • Ta med videoer bilder og en tekstskisse eller noen ideer du kan bygge videre på.

På kurset vil vi sammen teste hvordan innleggene kan tilpasses ulike kanaler, og du får hjelp til å spisse budskapet og gjøre det mer effektivt.

Jo mer konkret materiale du tar med, desto bedre – så finn frem noen videoer, bilder og tenk ut noen gode formuleringer som vi kan jobbe med!

Vis arrangement →

WEBINAR: Nye marked - er mitt produkt eller tjeneste klar for et nytt marked?
okt.
28.

WEBINAR: Nye marked - er mitt produkt eller tjeneste klar for et nytt marked?

Ønsker din bedrift å vokse utenfor det markedet dere er i dag? Det kan være nye geografiske områder eller andre type kunder i Norge – eller til og med eksportmuligheter internasjonalt? I dette webinaret utforsker vi veien fra å være en lokal aktør til nye markeder.

Martin Olsen er internasjonaliseringsrådgiver i Innovasjon Norge, og vil fortelle oss hvilke spørsmål bedriften bør stille seg, før den tar sikte på å utvide til nye markeder.

I dette webinaret vil Martin fokusere på følgende problemstillinger:

  • Hva er et nytt marked, hvordan finne det beste for dere?

  • Har dere produktet som trengs, må det utvikles?

  • Har bedriften ressursene internt, eller hva skal til for å komme seg dit?

Målet med webinaret er å sette i gang viktige tankeprosesser – slik at du som deltaker får et bedre grunnlag for å vurdere om, når og hvordan det kan være riktig å ta steget inn i nye markeder.

Webinar

28.10.2025 kl. 09:00-10:00

GÅ TIL WEBINARET
Vis arrangement →
Seminar: Gründer i mat- og serveringsbransjen
okt.
13.

Seminar: Gründer i mat- og serveringsbransjen

Oppstartsseminar 13. oktober: Gründer i mat- og serveringsbransjen

Det er mye å tenke på når man skal starte noe innenfor mat, drikke og servering, og derfor har vi samlet den beste kompetansen innen hvert sitt felt til å hjelpe deg som har startet, skal starte eller har en drøm om å starte noe. Det kan være foodtruck, bar, cafe, catering, butikk, bryggeri mm.

Arrangementet starter med et foredrag fra Ove Svendsen som driver Ypper og er restaurantanmelder i BA, som skal lose gründerne gjennom hvordan starte selskap innenfor denne bransjen.

Etter en kjapp introduksjonsrunde vil du som gründer få muligheten til speed-date på 5 minutter med ulike eksperter som kan gi råd om hva man bør tenke på, slik at du er mer rustet til å starte riktig. Endelig skal du få svar på det du lurer på og få noen som kan peke deg i helt riktig retning om det er større spørsmål du kommer med.

Ekspertpanel er:

  • Skjenkebevilling/etablererprøven (Bergen kommune)

  • Arbeidstilsynet

  • Mattilsynet

  • Skatteetaten

  • Sparebanken Norge

  • Etablerersenterets rådgivere

  • Ove Svendsen

  • Anniken England (økonomi og ledelse)

Mandag 13. oktober kl. 08.30 - 12.00

Frokost & mingling: kl. 08.30 - 09:00
Foredraget starter: kl. 09.00

Sted:Vestlandssalen på Vestlandshuset

Gratis oppstartsseminar

PÅMELDING
Vis arrangement →
Frokostmøte - Gründer i mat- og serveringsbransjen
okt.
13.

Frokostmøte - Gründer i mat- og serveringsbransjen

Frokostmøte 13. oktober: Gründer i mat- og serveringsbransjen

Det er mye å tenke på når man skal starte noe innenfor mat, drikke og servering, og derfor har Etablerersenteret samlet den beste kompetansen innen hvert sitt felt til å hjelpe deg som har startet, skal starte eller har en drøm om å starte noe. Det kan være foodtruck, bar, cafe, catering, butikk, bryggeri mm.

Arrangementet starter med et foredrag fra Ove Svendsen som driver Ypper og er restaurantanmelder i BA, som skal lose gründerne gjennom hvordan starte selskap innenfor denne bransjen.

Etter en kjapp introduksjonsrunde vil du som gründer få muligheten til speed-date på 5 minutter med ulike eksperter som kan gi råd om hva man bør tenke på, slik at du er mer rustet til å starte riktig. Endelig skal du få svar på det du lurer på og få noen som kan peke deg i helt riktig retning om det er større spørsmål du kommer med.

Ekspertpanel er:

  • Skjenkebevilling/etablererprøven (Bergen kommune)

  • Arbeidstilsynet

  • Mattilsynet

  • Skatteetaten

  • Sparebanken Norge

  • Etablerersenterets rådgivere

  • Ove Svendsen

  • Anniken England (økonomi og ledelse)


📅 Mandag 13. oktober kl. 08.30 - 12.00

🥪Frokost & mingling: kl. 08.30 - 09:00
🎤 Foredraget starter: kl. 09.00

📍Sted:Vestlandssalen på Vestlandshuset
     Gratis oppstartsseminar

 
PÅMELDING
Vis arrangement →
Bærekrafthalvtimen
okt.
1.

Bærekrafthalvtimen

Grønn plattform - SmartSirk

I bærekrafthalvtimen onsdag 1. oktober vil det bli en presentasjon av SmartSirk som er et Grønn plattform-prosjekt. Dette blir presentert av prosjektleder Jøril Hovland fra Kunnskapsparken Vestland.

Etter presentasjonen vil det bli en fellessamtale om risiko ved grønn teknologiutvikling.

Bli med på webinaret via linken under! 

 

Mer informasjon finner du her: Bærekrafthalvtimen.

LINK TIL WEBINARET
 
Vis arrangement →
Inspirasjonskveld for kvinner
sep.
11.

Inspirasjonskveld for kvinner

Bli med på Inspirasjonskveld for kvinner

– Ein kveld med påfyll, nettverk og nye moglegheiter

Er du nysgjerrig på kva styrearbeid kan gi av moglegheiter? Har du kanskje eit styreverv eller ei leiarrolle i dag, og ønskjer fagleg og personleg påfyll? Eller vil du berre treffe andre engasjerte kvinner og utvide nettverket ditt?

Då er denne kvelden for deg!

Bli med til Fabel Kafé og møt engasjerte kvinner frå heile regionen til ein inspirerande kveld med fagleg innhald, refleksjon, personlege erfaringar og fellesskap.

Vi får spennande innlegg frå blant anna Anny-Mari Holm, eigar og leiar ved Elvetun privatbarnehage som i år fyller 20 år, Anniken Gjørøy som har starta opp og driv sin eigen verksemd, Anne Overdevest og Perly Merete Sognnes som eig og driv Blomstertorget, og Elisabet Kjerstad Bøe Tibber-veteran og bærekraftsentusiast, som alle vil fortelle om sine erfaringar og vegvalg.

I tillegg kjem Advokatfirma Tollefsen og fortel litt om kva det innebær å sitte i eit styre og kva moglegheiter det kan gje.

Vi er og så heldige at Sparebank1 Sogn og Fjordane er med og støttar arrangementet!

Kvelden byr på:

  • Engasjerande innlegg

  • Tapas og bobler i glaset frå Fabel Kafé

  • Tid til nettverksbygging og gode samtaler

Arrangementet har ein eigenandel på kr 345 og ope for alle kvinner – anten du er erfaren leiar eller berre nysgjerrig på nye moglegheiter.

Dato: 11.september 2025
Tid: kl 18:00
Sted: Dalstunet 6A, 6963 Dale

Velkomen til ein kveld full av inspirasjon!

MELD DEG PÅ I DAG
 
Vis arrangement →
WEBINAR: Regnskap for ikke økonomer
sep.
4.

WEBINAR: Regnskap for ikke økonomer

Gratis webinar for deg som vil forstå regnskapets grunnprinsipper og ta bedre beslutninger.

Selv uten økonomisk bakgrunn kan regnskap fort virke både komplisert og fremmed – med mange tall, begreper og sammenhenger som ikke alltid gir mening ved første øyekast.

I webinaret «Forstå helheten i regnskapet – uten å være økonom» gir Azets deg en enkel og praktisk innføring i hvordan regnskap faktisk henger sammen, hva de vanligste begrepene betyr, og hvorfor dette er nyttig kunnskap – uansett hvilken rolle du har i virksomheten.

Webinaret er gratis og varer i ca 45 minutter.

LES MER OG MELD DEG PÅ
Vis arrangement →
WEBINAR: Praktisk styrearbeid - styret som ressurs
aug.
26.

WEBINAR: Praktisk styrearbeid - styret som ressurs

Hva innebærer det egentlig å sitte i et styre, og hva skal et styre tilføre en bedrift? Hvordan kan godt styrearbeid bidra til vekst og lønnsomhet i små og mellomstore bedrifter?

I dette webinaret gir Frode Blakstad, partner i INAQ AS, en praktisk og konsentrert innføring i styrerollen, styrets ansvar og hvordan styret kan være en ressurs – ikke bare et krav.

Temaer som blir berørt:

  • Hvordan kontrollerer styret selskapets virksomhet?

  • Hvordan kan styret være støttende til selskapets ledelse?

  • Hvordan kan styret bidra til utvikling av planer/strategier for bedriftens overlevelse og vekst?

Målet er å skape forståelse for hvordan riktig kompetanse i styret og kompetent styrearbeid kan bidra til økt vekst og lønnsomhet i bedriftene.

Webinaret passer for styreledere, styremedlemmer, daglige ledere og alle som vurderer å ta på seg styreverv.

Webinar

26.08.2025 kl. 09:00-10:00

GÅ TIL WEBINARET
Vis arrangement →
Lunsj til lunsj kurs i Arbeidsrett
juni
25.
til 26. juni

Lunsj til lunsj kurs i Arbeidsrett

Velkommen til lunsj til lunsj-kurs i Førde 25.-26. juni!


Som leder eller mellomleder står du jevnlig i situasjoner som krever kunnskap om lover og regler: sykefravær, varsling, arbeidstid, oppfølging, konflikthåndtering – og mye mer. Det kan være krevende å vite hva som faktisk er riktig, hva som er lurt, og hva som kan få konsekvenser.

På dette kurset får du:

  • Oversikt over de viktigste reglene i arbeidsretten

  • Konkrete eksempler fra hverdagen som leder

  • Tips til hvordan du kan handle riktig – og forebygge feil

  • Rom for spørsmål og refleksjon

Målet er ikke å gjøre deg til jurist – men til en tryggere leder.

Kurset passer for:

  • Ledere og mellomledere med personalansvar

  • Deg som håndterer HR-relaterte spørsmål i det daglige

  • Virksomheter som ønsker å styrke veiledning og håndtering i tråd med lovverket

Advokatfirmaet Tollefsen AS vil stå for faglig innhold. Kurset blir arrangert av Vekst i Lag, sammen med Sunnfjord Utvikling.

Det er begrenset antall plasser – så meld deg på nå!

Bedrifter tilknyttet Næringshageprogrammet i Klar Bedrift AS får innovasjonsstøtte på kurset.

LES MER OG MELD DEG PÅ
Vis arrangement →
WEBINAR: Verktøy for sirkulærøkonomi
juni
12.

WEBINAR: Verktøy for sirkulærøkonomi

Verdiskaping og ressursutnyttelse - verktøy for sirkulærøkonomi

Bedrifter som integrerer sirkulærøkonomi i sin forretningsmodell, vil over tid stå sterkere i konkurransen om kapital og kunder. Investorer og banker kan gi bedre betingelser, samtidig som både offentlige og private kunder i økende grad vil velge bærekraftige og sirkulære løsninger.

Tankegangen bak sirkulærøkonomi er ikke ny, men det kommer stadig nye regler og krav som bedrifter må forholde seg til, og nye verktøy som kan hjelpe, bl.a. for å måle at man er på rett vei. Hvordan navigere på en fornuftig måte her?

På webinaret vil Norsk Senter for Sirkulærøkonomi vise hvordan sirkulærøkonomi kan skape verdier i bedriften.

Målgruppen er små og mellomstore bedrifter som har et ønske om mer kunnskap om forretningsmulighetene som ligger i sirkulære strategier.

LES MER OG MELD DEG PÅ
Vis arrangement →
KURS: Proff presentasjon med Siri Lill Mannes og Arne Møller
juni
2.

KURS: Proff presentasjon med Siri Lill Mannes og Arne Møller

Proff Presentasjon med Siri Lill Mannes og Arne Møller

I samarbeid med SpeakLab inviterer Klar Bedrift og Industriutvikling Vest til et intensivt 3-timers kurs i muntlig formidling og møteledelse

Når: 2. juni 2025 kl 1230-1530
Hvor: Vidsyn Næringsbygg, Sløvågen 2, 5960 Dalsøyra
Pris: Kr 1500,-

Bedrifter tilknyttet næringshageprogrammet i Klar Bedrift eller inkubatorprogrammet til Industriutvikling Vest får 50 % rabatt

Påmeldingen er bindende, avmelding uten kostnad må skje innen 19.mai

MELD DEG PÅ

           

Bli en bedre formidler på 1-2-3!        

 

Informasjon:

«Proff Presentasjon» er et lynkurs i god formidling. Her får du kunnskap du kan bruke umiddelbart. Du lærer å:

  • engasjere tilhørerne

  • skape autoritet gjennom stemmebruk og kroppsspråk

  • strukturere budskapet 

  • holde effektive møter

  • mestre nerver i en stressituasjon. Undersøkelser har vist at det mange frykter mest, er å tale offentlig


Målet er at du skal bli tryggere og mer bevisst når du presenterer fag og leder møter. Du blir rett og slett sjef på skjerm og scene.


Speaklab har trent:

  • toppledere som skal ut på store scener

  • ansatte som snakker i møter og forsamlinger

  • forskere som konkurrerer om forskningsmidler. Forskere vi har trent til muntlige finaler, har til nå hentet inn 1,3 milliarder kroner!

  • programledere på radio og tv

  • innvandrerungdom som trenger å styrke sin stemme

 

Instruktører:

Siri Lill Mannes
Programleder med 20 års erfaring fra TV, mest som utenriksreporter og nyhetsanker i TV2. Har ledet over 200 konferanser på nasjonalt og internasjonalt nivå.

 

Arne Møller
Fysioterapeut med spesialutdanning i stemmebruk. Tidligere fotballproff med Norges høyeste trenerutdanning fra Olympiatoppen.

 

Sammen har de utviklet et unikt og systematisk treningsopplegg for hvordan du blir bedre til å presentere og lede møter.

Se gjerne www.speaklab.no for ytterligere informasjon.

 
MELD DEG PÅ
Vis arrangement →
Nordhordland Matfestival
mai
30.
til 31. mai

Nordhordland Matfestival

Etter fjorårets suksess er vi stolte over å invitere til den andre utgaven av Nordhordland Matfestival – en fest for sansene, i hjertet av regionen vår!

Dette blir to dager fylt med:

  • Matvogner og smaksopplevelser

  • Markedsboder med lokal mat og drikke

  • Lokale reiselivsaktører

  • Levende musikk og underholdning

  • Aktiviteter for store og små

Følg programmet på Facebook og bli med:

NORDHORDLAND MATFESTIVAL
Vis arrangement →
Det skjer i Solund
mai
27.

Det skjer i Solund

Det skjer i Solund - 27.mai 2025

På tirsdag 27.mai arrangeres årets andre Det skjer i Solund-samling på Skafferiet

Program for kvelden er:

  1. Nytt fra kommunen ved Ordfører Gunn Åmdal Mongstad

  2. Rektor ved Solund barne- og ungdomsskole presenterer aktiviteter som hjelper elevene med yrkesvalg

  3. Elevbedriftene i Solund presenterer sine selskaper; Solundskilt og Bakepikene

  4. Solund Verft vil presentere sine siste satsinger innen den maritime industrien

  5. Spar kommer og informerer om sine nyeste strategiske teknologiske investeringer

Som alltid blir det servert kaffi, te og noe godt å bite i, samt hyggelig mingling i etterkant av programmet.

Velkommen!

Vis arrangement →
WEBINAR: Praktisk bruk av KI - slik tar du tilbake tiden din!
mai
27.

WEBINAR: Praktisk bruk av KI - slik tar du tilbake tiden din!

Kunstig intelligens er noe vi alle påvirkes av – ikke bare tech-giganter. I dag bruker vi over 60 % av arbeidstiden på møter, e-post og andre rutineoppgaver. Med KI kan du halvere tiden du bruker på dette – og få mer effektiv bruk av tid.

Øivind Eide er forfatter av boka «KI på kontoret» og en av Norges ledende stemmer på praktisk bruk av kunstig intelligens.

I dette webinaret gir Øivind en konkret, praktisk guide til hvordan du kan bruke KI-verktøy for å:

  • Effektivisere møter og frigjøre tid

  • Forbedre strategier, e-poster og kommunikasjon – internt og eksternt

  • Lage innhold og presentasjoner som treffer bedre – mye raskere

  • Bruke KI som din personlige sparringspartner i idéutvikling og problemløsning

Målet er å gi deg konkrete, nyttige tips du kan ta i bruk med en gang – uansett bransje eller rolle.

Webinar

27.05.2025 kl. 09:00-10:00

GÅ TIL WEBINARET
Vis arrangement →
Webinar: Bærekraftshalvtimen
mai
21.

Webinar: Bærekraftshalvtimen

Degrowth. Business uten vekst – går det an?

Til Bærekrafthalvtimen onsdag den 21.mai har vi fått med oss Tone Smith:

  • Stifter av Rethinking Economics Norge og Vekstfri Norge

  • Hovedredaktør for boken «Økonomisk tenkning. Bidrag til
    mangfold i økonomifaget»

  • Doktorgrad innen økologisk økonomi

  • Skribent og foredragsholder

 

Velkommen til nye inspirerende 30 minutt i Bærekrafthalvtimen kommende onsdag kl. 9:00

LENKE TIL WEBINARET
Vis arrangement →
Frokostmøte: Nyttige tips og triks i Canva
mai
19.

Frokostmøte: Nyttige tips og triks i Canva

Frokostmøte 19. mai - Synnøve Nygård
Nyttige tips og triks i Canva
 

Bli med på foredrag med Synnøve fra SynneDesign, Canva-ekspert og stolt nerd. 

Lær deg nyttige tips og triks i Canva, og lær hvordan du kan lage flotte design til bedriften din og til sosiale medier. Canva er full av muligheter og her vil du lære hvordan du kan bruke mange av dem! 
 

Mandag 19. mai kl. 08.15 - 10.00

Frokost & mingling: 08:15 - 08:45
Foredraget starter: ca. 08:45

Sted: Vestlandssalen på Vestlandshuset

Gratis frokostmøte arrangert av Etablerersenteret

PÅMELDING
Vis arrangement →
Webinar: KI ABC med NHO Reiseliv
mai
13.

Webinar: KI ABC med NHO Reiseliv

KI ABC med NHO Reiseliv

Bli med når KI-eksperter fra Microsoft Norge og Digital Norway gir deg kunnskapen du trenger for å komme i gang med kunstig intelligens i reiselivsbransjen.

Kunstig intelligens gir enorme muligheter for norske bedrifter – både i produksjon, innovasjon, salg, markedsføring, drift og vedlikehold. Skal vi utnytte disse mulighetene må vi øke grunnkompetansen om hva kunstig intelligens egentlig er, og hvordan det kan tas i bruk i ulike bransjer. NHO Reiseliv, Microsoft Norge og Digital Norway er veldig glad for å kunne tilby et skreddersydd KI-kurs for reiselivsnæringen.

Kurset er gratis!

MELD DEG PÅ
 

Hva er KI ABC med NHO Reiseliv?

KI ABC er et gratis, grunnleggende kurs om kunstig intelligens i en bransjetilpasset versjon for NHO, med fokus på ledere.

Eksperter fra Digital Norway og Microsoft Norge vil stå på scenen med utvalgte virksomheter fra bransjen. Du trenger ikke være medlem av NHO Reiseliv for å delta.

Del 1
Grunnleggende innføring i kunstig intelligens presentert av KI-ekspert fra Digital Norway. Denne delen tar for seg grunnkunnskapen man trenger for å forstå KI. Her vil det vises praktiske eksempler som er direkte relevante for NHO Reiseliv sine medlemmer.

Del 2
Praktisk introduksjon til Copilot 365 med en fagekspert fra Microsoft som vil vise hvordan Copilot 365 kan brukes i arbeidshverdagen, med konkrete eksempler tilpasset ledere. 

Del 3:
Inspirasjon fra bransjen. I denne delen vil vi høre fra reiselivsbedrifter som deler sine suksesshistorier med kunstig intelligens.

Vis arrangement →
Webinar: Bærekraftshalvtimen
apr.
30.

Webinar: Bærekraftshalvtimen

Masterclass på 25 minutter i Bærekraft og Kommunikasjon av Petter Gulli

Under Bærekrafthalvtimen på onsdag har vi har fått med oss Petter Gulli som vil presentere et spennende tema du ikke vil gå glipp av.

Petter Gulli er:

- idehaver bak Grønvaskingsplakaten

- programleder for podkasten Gull og Grønne Skoger

- forfatter av boka "Håp - en praktisk guide for klilmaoptimister

- og en ettertraktet foredragsholder

Les mer om Petter Gulli her.

LENKE TIL WEBINARET
Vis arrangement →
WEBINAR: Ansette, utvikle og beholde ansatte
apr.
29.

WEBINAR: Ansette, utvikle og beholde ansatte

Mange bedrifter har utfordringer med å få tak i tilstrekkelig og rett kompetanse.

Denne tendensen forventes å forsterke seg ytterligere i årene som kommer. Særlig små bedrifter uten HR-avdeling har behov for konkrete verktøy for å håndtere disse utfordringene.   

Øyvind Husby er en erfaren HR-leder, og jobber i dag som HR-sjef i Trondheim kommune. Han er i tillegg foreleser innenfor HR- og ledelsesfag ved BI Trondheim og NTNU.

Han vil dele innsikter og praktiske råd til hvordan din bedrift kan:

  • Bygge kompetanse

  • Gi ansatte utviklingsmuligheter som gir dem grunn til å bli værende

  • Utvikle og forstå hva god ledelse er

Webinaret er spesielt relevant for deg som har lederansvar og ønsker å styrke bedriftens HR-strategi, men også ansatte kan spille en viktig rolle i å skape en arbeidsplass hvor folk trives og utvikler seg.

Lær hvordan dere sammen kan bygge en arbeidsplass der folk trives – og blir værende!

Webinar
29.04.2025 kl. 09:00-10:00

GÅ TIL WEBINAR
 
 
Vis arrangement →
Webinar: KI ABC med Norsk Industri
apr.
23.

Webinar: KI ABC med Norsk Industri

KI ABC med Norsk Industri

Bli med når KI-eksperter fra Microsoft Norge og Digital Norway gir deg kunnskapen du trenger for å komme i gang med kunstig intelligens i industrien.

Kunstig intelligens gir enorme muligheter for norske bedrifter – både i produksjon, innovasjon, salg, markedsføring, drift og vedlikehold. Skal vi utnytte disse mulighetene må vi øke grunnkompetansen om hva kunstig intelligens egentlig er, og hvordan det kan tas i bruk i ulike bransjer. Norsk Industri, Microsoft Norge og Digital Norway er veldig glad for å kunne tilby et skreddersydd KI-kurs for industribedrifter.

Kurset er gratis!

MELD DEG PÅ
 

Hva er KI ABC med Norsk Industri?

KI ABC er et gratis, grunnleggende kurs om kunstig intelligens i en bransjetilpasset versjon for industribedrifter.

Eksperter fra Digital Norway og Microsoft Norge vil stå på scenen med utvalgte virksomheter fra bransjen. Du må ikke være medlem i Norsk Industri for å delta.

Del 1
Grunnleggende innføring i kunstig intelligens presentert av KI-ekspert fra Digital Norway. Denne delen tar for seg grunnkunnskapen man trenger for å forstå KI. Her vil det vises praktiske eksempler som er direkte relevante for Norsk Industri sine medlemmer.

Del 2
Praktisk introduksjon til Copilot 365 med en fagekspert fra Microsoft som vil vise hvordan Copilot 365 kan brukes i arbeidshverdagen, med konkrete eksempler tilpasset ledere. 

Del 3:
Inspirasjon fra bransjen. I denne delen vil vi høre fra industribedrifter som deler sine suksesshistorier om bruk av kunstig intelligens.

Vis arrangement →
Effektiv klimagassrapportering med BIM
apr.
8.

Effektiv klimagassrapportering med BIM

I samarbeidet Næringshagene i Norge kan vi tilby gratis webinar innen effektiv klimagassrapportering med BIM, som gjennomføres av Næringshagen Østfold.

Hvordan kan vi halvere tid og kostnad for klimagassberegninger i bygg – og samtidig gjenbruke miljødata til andre formål?

Bli med på webinar i samarbeid med BIM Verdi og få innsikt i hvordan du kan bruke data fra bygningsinformasjonsmodeller (BIM) til å møte myndighetskravene på en enklere, raskere og mer kostnadseffektiv måte.

𝗛𝘃𝗮 𝗱𝘂 𝗳å𝗿:
- Konkrete eksempler fra virkelige byggeprosjekter
- Demonstrasjon av ledende LCA-verktøy (RTLCA, Madaster, OneClickLCA, Reduzer)
- Innsikt i nye myndighetskrav – og hvordan du kan være i forkant

𝗛𝘃𝗲𝗺 𝗯ø𝗿 𝗱𝗲𝗹𝘁𝗮?
- Byggherrer og bestillere
- Arkitekter og rådgivere
- Entreprenører og andre aktører i byggebransjen

𝗗𝗮𝘁𝗼 𝗼𝗴 𝘁𝗶𝗱: Tirsdag 8. april, kl. 08.30-11.00
𝗦𝘁𝗲𝗱: Digitalt – delta fra hvor som helst!

 
LES MER OG MELD DEG PÅ
Vis arrangement →
WEBINAR: Hacking og svindel: Hva kan hver enkelt bedrift gjøre?
mars
25.

WEBINAR: Hacking og svindel: Hva kan hver enkelt bedrift gjøre?

De aller fleste av oss jobber på maskiner tilkoblet internett. Dette gjør oss mer effektive, samtidig som det øker sårbarheten for cyberangrep.

Maria Bartnes er forskningssjef ved SINTEF Digital og leder en avdeling innen systemutvikling og sikkerhet. Hun har bred erfaring innen områdene informasjonssikkerhet og industriell cybersikkerhet.

I webinaret vil Maria sette søkelys på hva små og mellomstore bedrifter kan gjøre når det kommer til cybersikkerhet, og hvordan vi kan ruste oss best mulig. Cybersikkerhet handler ikke bare om tekniske systemer, men om å beskytte oss selv, våre verdier og samfunnet som helhet i en digital hverdag.

Webinaret vil være spesielt nyttig for alle beslutningstakere: styreledere, styremedlemmer, ledere, IT- og/eller sikkerhetsansvarlige, men også for øvrige ansatte som ønsker å forstå hvordan de kan bidra til en tryggere digital arbeidshverdag.

Webinar
25.03.2025 kl. 09:00-10:00

GÅ TIL WEBINAR
 
 
Vis arrangement →
Reiselivskick-off med Visit Bergen
mars
11.

Reiselivskick-off med Visit Bergen

Bli med på regionalt reiselivskick-off i 2025 - Nordhordland

Bli med å sparke sesongen i gang på Visit Bergen sitt regionale reislivskick-off!

På arrangementet får du faglig påfyll, oppdatert din produktkunnskap, destinasjonsnytt og en oversikt over de siste reiselivstrendene i 2025.

Du møter blant annet:

-    Line Seljelid og Katrine Ness, Lindås Sjøbad
-    Elisabeth Halvorsen, Museumssenteret i Hordaland
-    Barbro Wiig Sulebakk, Kulturboden
-    Merete Yndestad, Bergen og Hordaland Turlag
-    Per Erik Myking, Fjordslottet Hotell,
-    Andreas Elvik Litland, Tøsse Brygghus
-    Lars Magne Bysheim, Den Grøne Fabrikken
-    Anders Nyland, Reiselivsdirektør Visit Bergen

Så hold av 11.mars og meld deg på!

Dato: 11. mars
Sted: Kulturboden på Flatøy
Tid: 10.00 – 14.00

PÅMELDING
Vis arrangement →
Bærekraftshalvtimen: Åpenhetsloven
feb.
26.

Bærekraftshalvtimen: Åpenhetsloven

I Bærekraftshalvtimen treffer du ulike innledere som gir deg kompetanse og verktøy for at du skal kunne jobbe bedre med, og få nye refleksjoner rundt bærekraft, uansett om du er helt i oppstartsfasen eller om bedriften er etablert. Arrangementene er retta mot bedrifter tilknyttet inkubator- og næringshageprogrammet i SIVA-systemet.

I denne bærekrafthalvtimen dekker man tema Åpenhetsloven

Åpenhetsloven betyr i utvidet begrep: "Lov om virksomheters åpenhet og arbeid med grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold"

På onsdag 26. februar får vi med oss Anne Britt Hjelmeseter fra Deloitte. Hun vil fortelle om Åpenhetsloven, hva den innebærer, hvorfor den er viktig, og hvordan vi skal forholde oss til den. Selv om åpenhetsloven først og fremst er relevant for store og mellomstore bedrifter (rapporteringspliktige), kan også mindre bedrifter møte den gjennom spørsmål fra bedriftskunder. 

 
LINK TIL WEBINAR
 

Webinarrekken arrangeres av Kunnskapsparken Vestland, VIS og Vekst i Lag
Mer informasjon og program finner du her: Bærekrafthalvtimen

Vis arrangement →
Inspirasjonskveld for damer
feb.
20.

Inspirasjonskveld for damer

Ikke gå glipp av en inspirerende kveld på vakre Skjerjehamn!

Denne kvelden setter vi fokus på roller, lederskap og hva som faktisk kreves for å lykkes i et styreverv.
Det handler ikke alltid om å ha økonomi- eller jusutdanning, mange typer erfaring og kunnskap kan være akkurat det som trengs!

Målet vårt er å skape en sosial og lærerik kveld med god tid til både faglig påfyll, hyggelig prat og smakfull mat.
Arrangementet er åpent for alle – enten du allerede har en lederrolle, sitter i et styre, eller vurderer å ta på deg et slikt verv i fremtiden.

Blant kveldens dyktige bidragsytere finner du:

  • Lina Braanaas Utne (Firda Seafood Group)

  • Ragnhild Undertun (Gulen og Masfjorden Utvikling)

  • Marita Mellingen (Advokatfirmaet Kyrre)

  • Jannike Hansen (CCB Mongstad)

De vil dele sine erfaringer og refleksjoner om lederskap, styrearbeid og roller – og vi lover spennende samtaler som kan gi deg ny innsikt og inspirasjon.
Sparebank1 Sogn og Fjordane er stolt sponsor, besøk de på stand i løpet av kvelden.

Tid og sted:
20. februar på Skjerjehamn
Kl. 18.00–22.00

Pris:
495,- som inkluderer tapas og et glass bobler.

Tips! Du kan også overnatte på Skjerjehamn. Bruk anledningen til å nyte den unike atmosfæren og kanskje legge inn bedriftsinterne møter i forkant eller dagen etter. Pris for overnatting med frokost: 1590,- (husk å informer om at du skal delta på denne samlingen ved bestilling).

For overnatting og møterom, kontakt Skjerjehamn direkte på:
post@skjerjehamn.no
57784040

Solund kommune og Solund Næringssamskipnad har satt opp gratis båt til og fra Solund. Meld deg på båtskyss

Del gjerne invitasjonen med kolleger og andre i ditt nettverk som du tror vil ha glede av denne kvelden.
Vi gleder oss til å se deg på Skjerjehamn – en kveld fylt med inspirasjon, nye perspektiver og hyggelige samtaler!

Hjertelig velkommen! 🌟

PÅMELDING

Påmeldingsfrist: 14.februar

Vis arrangement →
Webinar: Hvordan motivere, involvere og veilede
jan.
28.

Webinar: Hvordan motivere, involvere og veilede

Knut Ivar Karevold er organisasjonspsykolog med doktorgrad i atferdsøkonomi, med bred erfaring innen leder- og organisasjonsutvikling i både små og store virksomheter. Han brenner for effektiv prosjektgjennomføring og god teamutvikling, og har hjulpet individer og team med å navigere komplekse endringsprosesser.

I dette webinaret vil Karevold forklare hvordan man kan kommunisere godt og effektivt for å motivere andre i teamet, skape lagånd og øke virksomhetens gjennomføringsevne. Deltakerne får praktiske verktøy for hvordan formidle, involvere og veilede.

I webinaret vil du lære hvordan du kan kommunisere for å bli hørt, og hvordan kommunisere for å motivere andre ansatte til å involvere seg i virksomhetens utfordringer.

Dette er et nyttig webinar for alle som jobber i team, og som ønsker å utvikle sin relasjon til andre i teamet.

LINK TIL WEBINAR
Vis arrangement →
Webinar: KI som drivkraft - Digital Norway
jan.
28.

Webinar: KI som drivkraft - Digital Norway

EdTech (Educational Technology) er en samlebetegnelse for bruk av teknologi for å forbedre undervisning og læring. Målet med EdTech er å gjøre læring mer effektiv, engasjerende og tilgjengelig for alle.

Denne morgenen får vi besøk av Anna-Klara Jönsson fra Sana, selskapet bak Digital Norway sin nye kompetanseplattform. Sana ble kåret av Forbes til et av verdens 50 mest innovative AI-selskaper i 2024 og er en av de fremste aktørene på EdTech. Anna-Klara vil fortelle hvordan kunstig intelligens vil revolusjonere måten vil lærer på, og hvordan KI kan brukes til å lage skreddersydde og engasjerende læringsopplevelser.

Vi får også besøk av Kjetil Selstø Hatlehol fra Telenor som vil dele sine erfaringer om hvordan Telenor, ved hjelp av ledelse og organisering, har bygget en fremtidsrettet læringskultur som omfavner teknologi og skaper raskere kundeverdi. Han vil dykke ned i hva som kreves av dagens bedrifter å holde seg konkurransedyktige i en tid med hurtig teknologisk utvikling.

Arrangementet blir streamet og det er gratis å delta.

PÅMELDING
Vis arrangement →
Styrekompetansekurs med studiepoeng
jan.
22.
til 5. mai

Styrekompetansekurs med studiepoeng

Nye krav om kjønnsbalanse i styrer er vedtatt, og fram mot 2028 skal det rekrutteres 13 000 nye styremedlemmer, de fleste av dem kvinner. Vi i Vekst i lag har som mål å øke styrekompetansen i regionen for å sikre denne kjønnsbalansen i næringslivet i tidligere Sogn og Fjordane. Det er derfor med stor glede at vi nå kan melde at vårt partnerskap har gått sammen og utviklet et spennende styrekurs i regi av Handelshøyskolen BI, som vi tilbyr til bedrifter i det regionale næringslivet.

Hvem passer kurset for?

Kurset passer godt for styremedlemmer, styreledere, styresekretærer, rådgivere, konsulenter og ansatte som jobber strategisk i virksomheten, som for eksempel daglig leder.

Kurset gir deltakerne kompetanse om blant annet:

  • Styrets funksjon i ulike virksomheter

  • Styrets oppgaver sett fra eiernes, virksomhetens og samfunnets perspektiv (inkludert CSR)

  • Styrets lederrolle og ansvar for strategier, organisering og innovasjon

  • Selskapslovgivning, forskrifter, vedtekter og standarder

  • Metoder for godt samarbeid mellom daglig leder og styret

  • Metoder for vellykket arbeid i styrerommet

Undervisningen blir tilpasset og knyttet opp mot selskapsformen til de bedriftene deltakerne representerer.

Hvorfor styrekompetanse?

Kurset gir en praktisk og nødvendig kompetanse for dem som ikke har styreerfaring fra før, samt en helhetlig oppdatering for andre som ønsker og trenger det.

Du vil lære om de mest sentrale problemstillingene og teoriene som har betydning for praktisk utøvelse av styreverv, inkludert krav i lovverket og oppfølging av virksomhetens løpende oppgaver og spesifikke utfordringer. Dette kan for eksempel innebære omstilling til bærekraftig drift og økt verdiskaping for kunder og virksomheten gjennom forretningsutvikling og digitalisering.

Sentrale temaer i kurset er blant annet forståelsen av sammenhengen mellom virksomhetens overordnede styringsimpulser, strategiske dimensjoner og styringssystemer, i tillegg til organisatoriske, ledelsesrelaterte, juridiske og økonomiske forhold.

Etter kurset vil deltakerne kjenne til de viktigste lover og regler, forstå styrets rolle som beslutnings- og ledelsesorgan, og ha kjennskap til sentrale prinsipper for strategisk utvikling, samfunnsansvar (CSR), samt økonomi- og risikostyring.

Gjennomføring og omfang

Kurset gjennomføres med en kombinasjon av to fysiske samlinger på 2 dager og digital undervisning. I tillegg arrangeres to digitale samlinger på 2 timer, samt noen digitale opptak som deltakerne forventes å gjennomgå.

Det legges også opp til noe egenaktivitet i forkant av kurset, slik at deltakerne er godt forberedt til første samling og får mest mulig ut av undervisningen. Disse enkle forberedelsene er knyttet til eksamensoppgaven, slik at deltakerne tidlig kan reflektere over relevante problemstillinger i et styre.

Lokasjonen for samlingene kommer vi tilbake til, men det vil bli avholdt et sted i tidligere Sogn og Fjordane.

Studiekontrakt og fakturering

Kurset gir 7,5 studiepoeng. Eksamen er et prosjekt knyttet til en reell problemstilling i et styre, som deltakerne selv velger å skrive om. Opptakskravet er generell studiekompetanse, men de som ikke har dette, kan bli tatt opp på bakgrunn av realkompetanse (fylte 25 år).

Det inngås en studiekontrakt mellom den enkelte studenten og Handelshøyskolen BI, selv om det er virksomheten som betaler for kurset. En av partene i Vekst i lag vil fakturere studieavgiften til hver enkelt deltaker.

Meld din interesse til kontaktpersonen din i virkemiddelapparatet for priser og for å sjekke muligheten for ytterligere støtte, i tillegg til bidraget fra Sparebankstiftinga Sogn og Fjordane. Det er gode priser for deg som deltar i et Siva-program, enten som inkubatorbedrift eller i næringshageprogrammet.

Søknadsfrist: 21.12.24

MELD DIN INTERESSE




Om Vekst i lag

Vekst i lag er et partnerskap mellom flere innovasjonsselskaper som hjelper gründere og etablerte bedrifter med utvikling og vekst. Vi ser at vi kan yte bedre tjenester til målgruppen vår gjennom samarbeid. Gruppen består av selskaper som er operatører av SIVAs inkubator- og næringshageprogram. Vekst i lag har til sammen 150 bedrifter tilknyttet program.

Vis arrangement →
Kurs i regi av Visit Bergen
jan.
21.
til 11. mars

Kurs i regi av Visit Bergen

Arrangementer og kurs vinter 2025


Kurs i sosiale medier for viderekomne, 21. jan

Kurset passer for deg som har en del erfaring som administrator i forskjellige sosiale medier-kanaler, og som ønsker å lære mer om hvordan du kan løfte nivået på inneholdet du produserer og poster i sosiale medier til et høyere nivå.

Kursledere er Eirik Berge og Espen Bakketun fra Visit Bergen, som begge to har lang og bred erfaring innen effektiv bruk av sosiale medier, og som til daglig styrer Visit Bergen sine SoMe-kanaler

Sted: Charmante Hotel
Tidspunkt: 09.00 - 12.00
Pris:
Medlemmer av Visit Bergen kr. 1000,-
Er du tilknyttet næringshageprogrammet, ta kontakt før påmelding for å kunne motta støtte: vhaveland@klarbedrift.no

Ikke-medlem kr. 3000,- pr. person -

PÅMELDING

Informasjonsmøte for nye medlemmer i Visit Bergen, 29. januar

Vi inviterer alle nye medlemmer i 2024 til ett informasjonsmøte for å bli bedre kjent med Visit Bergen. Her vil man få innblikk og informasjon om salg og markedsarbeid som er planlagt for 2025.

Sted: Visit Bergen, Strandkaien 3, 5013 Bergen
Tidspunkt: 14.00 – 16.00
Pris: Gratis
Påmelding til: connie@visitbergen.com innen 20. januar


Afterwork hos ParkN Play, 19. feb

Bli med oss for en hyggelig afterwork og bli bedre kjent med et av byens nyeste aktivitets- og serveringstilskudd, ParkN Play. Hos ParkN Play kan du teste dart, golfsimulator, minigolf, brettspill og mye mer.

Sted: ParkN Play: Engen 20, 5011 Bergen
Tidspunkt: 16.00 - 18.30
Pris: Gratis (forbeholdt medlemmer av Visit Bergen)
Påmelding: innen 10. februar

PÅMEDLING
Vis arrangement →
Bærekrafthalvtimen
des.
4.

Bærekrafthalvtimen

Innovasjon Norges bærekraftsdirektør om bærekraft som konkurransefortrinn

I bærekrafthalvtimen onsdag 4. desember blir det selveste bærekraftsdirektøren i Innovasjon Norge, Leif Inge Husabø som kommer.

Leif Inge vil blant annet si litt om hva Innovasjon Norge forventer av bærekraftarbeid/ bærekraftfokus hos bedrifter og gründere som søker midler hos dem og hvordan bærekraft kan være et konkurransefortrinn. 

Bli med på webinaret via linken under! 

 

Mer informasjon og program finner du her: Bærekrafthalvtimen.

LINK TIL WEBINARET
Vis arrangement →