Hvordan arbeide med Google ads og SoMe - i praksis
Simen Wilberg vet hva han snakker om! Han har bygget opp selskapet Frivannsliv fra grunnen av – uten fancy byråer, store budsjetter eller eksterne eksperter. I stedet har han brukt seg selv, familie og venner i markedsføringen. Resultatet? En merkevare som oppleves ekte, nær og troverdig.
Han har jobbet mye med å “knekke koden” for hva som faktisk funker – og oppdaget at videoer ofte gir mer effekt enn bilder, spesielt i enkle formater som historiefunksjonen. Det trenger ikke være komplisert, og du kan komme langt med en telefon og litt lekenhet.
Linn Dyveke Wilberg i Klar Bedrift har også lang erfaring fra det å gründe bedrifter og bygge merkevarer som har fått solid fotfeste både nasjonalt og internasjonalt. Nå bruker hun denne erfaringen i rollen som forretningsutvikler her i Klar Bedrift for å hjelpe bedriftene med å bygge identitet og treffe sine målgrupper
Og ikke nok med det – Simen og Linn er faktisk søsken! Denne dagen inviterer de til en hands-on workshop der de deler erfaringer!
Under kurset får du både inspirasjon og faglig påfyll – og samtidig får du jobbe konkret med dine egne innlegg og annonser underveis. Slik får du ikke bare kunnskap, men du får teste dette ut umiddelbart i din bedrift.
Med god veiledning underveis skal vi denne dagen hjelpe deg med å:
Lage innhold som oppleves ekte og nært
Enkle steg for å komme i gang med annonsering på META og Google.
Få forståelse for hva en salgstrakt er og hvordan du bygger den opp for å maksimere effekt
Få kontroll på innholdsplanen din – og slippe stresset med “hva skal jeg poste nå?”
I tillegg får du en time med rådgivere fra Klar Bedrift i etterkant av kurset
Dette kurset handler ikke om å kopiere glansbilder, men om å finne en måte å nå ut som faktisk passer deg og din bedrift.
Tid: 30.september kl 10:00-15.00
Sted: Gripen Gard, Gripavegen 86, 5919 Frekhaug (med forbehold om endringer)
Pris: For Næringshagebedrifter kun kr 1375,- ( Verdi Kr 5500)
Dette må du forberede til kurset:
For at du skal få mest mulig ut av workshopen, ber vi deg forberede ett eller flere innlegg som vi skal jobbe med underveis:
1.Innlegg om et produkt eller en tjeneste du tilbyr i dag
Velg noe som ikke er tidsavhengig, og som du kan bruke igjen og igjen.
Ta med bilder og skriv noen stikkord eller en kort tekst du ser for deg til innlegget.
2.Innlegg knyttet til et tidsbestemt arrangement eller kampanje
Dette kan være et kommende kurs, en kampanje, en sesong eller et arrangement du vil markedsføre.
Ta med bilder og en tekstskisse eller noen ideer du kan bygge videre på.
På kurset vil vi sammen teste hvordan innleggene kan tilpasses ulike kanaler, og du får hjelp til å spisse budskapet og gjøre det mer effektivt.
Jo mer konkret materiale du tar med, desto bedre – så finn frem noen bilder og tekstbiter som vi kan jobbe med!