Hvordan arbeide med Google ads og SoMe - i praksis
Simen Wilberg vet hva han snakker om! Han har bygget opp selskapet Frivannsliv fra grunnen av – uten fancy byråer, store budsjetter eller eksterne eksperter. I stedet har han brukt seg selv, familie og venner i markedsføringen. Resultatet? En merkevare som oppleves ekte, nær og troverdig.
Han har jobbet mye med å “knekke koden” for hva som faktisk funker – og oppdaget at videoer ofte gir mer effekt enn bilder, spesielt i enkle formater som historiefunksjonen. Det trenger ikke være komplisert, og du kan komme langt med en telefon og litt lekenhet.
Linn Dyveke Wilberg i Klar Bedrift har også lang erfaring fra det å gründe bedrifter og bygge merkevarer som har fått solid fotfeste både nasjonalt og internasjonalt. Nå bruker hun denne erfaringen i rollen som forretningsutvikler her i Klar Bedrift for å hjelpe bedriftene med å bygge identitet og treffe sine målgrupper
Og ikke nok med det – Simen og Linn er faktisk søsken! Denne dagen inviterer de til en hands-on workshop der de deler erfaringer!
Under kurset får du både inspirasjon og faglig påfyll – og samtidig får du jobbe konkret med dine egne innlegg og annonser underveis. Slik får du ikke bare kunnskap, men du får teste dette ut umiddelbart i din bedrift.
Med god veiledning underveis skal vi denne dagen hjelpe deg med å:
- Lage innhold som oppleves ekte og nært 
- Enkle steg for å komme i gang med annonsering på META og Google. 
- Få forståelse for hva en salgstrakt er og hvordan du bygger den opp for å maksimere effekt 
- Få kontroll på innholdsplanen din – og slippe stresset med “hva skal jeg poste nå?” 
I tillegg får du en time med rådgivere fra Klar Bedrift i etterkant av kurset
Dette kurset handler ikke om å kopiere glansbilder, men om å finne en måte å nå ut som faktisk passer deg og din bedrift.
Tid: 30.september kl 10:00-15.00
Sted: Gripen Gard, Gripavegen 86, 5919 Frekhaug (med forbehold om endringer)
Pris: For Næringshagebedrifter kun kr 1375,- ( Verdi Kr 5500)
Dette må du forberede til kurset:
For at du skal få mest mulig ut av workshopen, ber vi deg forberede ett eller flere innlegg som vi skal jobbe med underveis:
1.Innlegg om et produkt eller en tjeneste du tilbyr i dag
- Velg noe som ikke er tidsavhengig, og som du kan bruke igjen og igjen. 
- Ta med bilder og skriv noen stikkord eller en kort tekst du ser for deg til innlegget. 
2.Innlegg knyttet til et tidsbestemt arrangement eller kampanje
- Dette kan være et kommende kurs, en kampanje, en sesong eller et arrangement du vil markedsføre. 
- Ta med bilder og en tekstskisse eller noen ideer du kan bygge videre på. 
På kurset vil vi sammen teste hvordan innleggene kan tilpasses ulike kanaler, og du får hjelp til å spisse budskapet og gjøre det mer effektivt.
Jo mer konkret materiale du tar med, desto bedre – så finn frem noen bilder og tekstbiter som vi kan jobbe med!
