Webinar 14. og 15. april 2021 - Kostnadsfritt for reiselivsbedrifter, bindende påmelding innen 22.mars!
PAKKING, DISTRIBUSJON OG SALG
«Pakkekurset» som inneholder metodeverk for produktutvikling/pakketering, verktøy og innføring i riktig prising, samt temaene distribusjon og salg, er utviklet som web-basert kurs tilpasset vår nye hverdag. Kurset tar sikte på å utvikle nye produkter/pakker som skal selges i markeder når koronakrisen er over.
Nye produkter for salg
Programmet i webinaret veksler mellom presentasjoner, egenaktivitet og diskusjoner. Innimellom tar vi pauser. Kurset legges opp som fire webinaret á to timer:
Nye produkter for salg
Programmet i webinaret veksler mellom presentasjoner, egenaktivitet og diskusjoner. Innimellom tar vi pauser. Kurset legges opp som fire webinaret á to timer:
Dag 1, før lunsj
Dag 1, etter lunsj
|
Dag 2, før lunsj
Dag 2, etter lunsj
|
OPPFØLGING Kursdeltakerne får i oppgave å lage nye produkter/pakker som skal ut i salg. Alternativt gå gjennom etablerte produkter og sikre at disse møter behovene i markedet når koronakrisen er over. Oppfølging av kursdeltakerne avtales på dag 2. Den kan enten gjøres i fellesskap og som et webinar, eller individuelt for den enkelte bedrift eller kursdeltaker via videokonferanse eller telefon. |
DAG 1 10.00-10.15 Velkommen og introduksjon 10.15-11.00 Markedssituasjon etter krisen 11.00-11.15 Pause 11.15-11.45 Produktutviklingsmetodikk 11.45-12.00 Egenaktivitet 12.00-13.00 Lunsj 13.00-13.20 Hvordan bygger vi opp en riktig pris? 13.20-13.45 Bruk av kalkyleverktøy 13.45.14.00 Pause 14.00-14.30 Pakkereiseloven og mva 14.30-15.00 Egenaktivitet |
DAG 2 10.00-10.15 Oppsummering av første dag 10.15-11.00 Idédugnad, nye produkter og pakker 11.00-11.15 Pause 11.15-11.45 Presentasjon av idéer og målgrupper 11.45.12.00 Spørsmål - svar 12.00-13.00 Lunsj 13.00-13.20 Distribusjonskanaler og kost. 13.20-13.45 Direkte distribusjon 13.45.14.00 Pause 14.00-14.45 Salg 14.45-15.00 Avtale - oppfølging |